Los bericht bekijken
Oud 11 november 2021, 12:35   #601
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat gebod was een leugen, want God had de mens geboden zich te vermenigvuldigen.
Daarvoor was de appel nodig en had de duivel gelijk.
De mens was oorspronkelijk onschuldig en de Geest is ontstaan toen God Adam het vermogen gaf de dieren een naam te geven.
Daarna heeft de Geest zich verder ontwikkeld tot denken en begrijpen in de wetenschap, de filosofie en de theologie, met als voorlopig eindresultaat mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel.
De microwezentjes hebben de hele evolutie van het leven geschapen.
En wat in de oude Bijbel staat is een kinderlijke fantasie.
Er bestaat niet zoiets als een levensadem.
Het leven is uit onze ziel en geest, uit ons innerlijk in eenheid met een organisch lichaam.
De vrucht van kennis is niet de vrucht van voortplanting he Harrie. Het is een theologisch ongeletterde vergelijking me dunkt. De boom van kennis haar vrucht staat symbool voor een inzicht dat de mens als goden maakte.
We gehoorzaamden onze natuurlijk geschapen natuur niet meer maar werden ons bewust van onze naaktheid, letterlijk en figuurlijk.
We gingen uit onze natuur en aldus werden we ongehoorzaam aan God.
De aarde was een paradijs maar nu een vervuilde nest door mensen die denken dat ze geen absolute wetten nodig hebben om tot een rein leven te komen.

Het wordt tijd dat ik mijn segregatie voltooi en ga leven zoals de Bijbel het me onderwijst, deze hervormde wereld staat niet onder invloed van de mens meer, de mens staat onder invloed van de slang die de duivel is.

Openbaringen 12:9 En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas, die de gehele wereld verleidt, hij is, zeg ik, geworpen op de aarde; en zijn engelen zijn met hem geworpen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden