Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2020, 21:09   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat men zich min of meer dient te beperken tot factueel verkeerde dingen, ttz, waar de feitelijke informatie niet-controversieel en duidelijk voorhanden is, en toch het omgekeerde wordt beweerd.
De VRT heeft zo'n tijdje aan fact checking gedaan op haar NWS site. Vooral omtrent Covid_19. Beweringen waarvan men inziet dat die een eigen leven gaan leven maar die totaal verkeerd zijn en waarvan men in ieders belang toch een inspanning moet doen om de bewering te ontkrachten.
Er zijn nu eenmaal mensen die graag horen wat in hun kraam past. Ook al gaat het om de grootste nonsens. Zoals "rokers zijn beter bestand tegen Corona". Om maar iets te zeggen.
De informatiebron is van kapitaal belang. Er mogen in het leven nog zekerheden zijn. In ons binnenlands nieuws valt dit nog best mee.
Het Amerikaans medialandschap ken ik niet. Maar als ik hoor wat Fox uit z'n botten slaat dan heb ik iets van "God, laat deze kelk aan mij voorbijgaan".
Je hebt gelijk. Factueel verkeerde dingen. Punt is dat er een publiek is dat factueel verkeerde dingen wilt geloven, of niet in staat is om het tegendeel te weerleggen. Gevaarlijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 juli 2020 om 21:10.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden