Los bericht bekijken
Oud 14 november 2004, 11:03   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Om al direct alle insinuaties de kop in te drukken, ik ben resoluut tegen het arrest tegen het Vlaams Blok. Partijen die het niet eens zijn met het Blok moeten het Blok pijn trachten te doen op een politieke manier, met degelijke argumenten.
Mijn partij heeft dat nu al meermaals gedaan. Een tijdje geleden nog in het debat tussen Bart De Wever en Filip De Winter in een Vlaams blad.

To the point nu. Er gaan geruchten op dat de fiere Vlaamse Leeuw wel eens in het nieuwe logo verwerkt zou kunnen worden. Hoe je het ook draait of keert, of je nu pro- of contra-Blok bent, de radicale, onrealistische houding van het Blok leidt er toe dat de Vlaamse Zaak in het buitenland besmeurd wordt. Het is pas onlangs dat enkele ambasadeurs kloegen over het feit dat Vlaanderen in hun ogen 'te' extremistisch geworden was, dit zal er nu niet op vooruit gaan.

Door die vergiftiging van de Vlaamse Zaak zal het moeilijker en moeilijker worden om deze te verkopen in het buitenland, laat staan werkelijk een onafhankelijkheid af te dwingen. Deze slechte reputatie kan je voor 99% procent toeschrijven aan het Vlaams Blok.

Ik heb het dan niet over de potentiële investeerders in onze economie (de bedrijven) die eerder naar de mogelijkheden zullen kijken van een regio dan naar het kiesgedrag van haar bevolking. Neen, ik heb het over zij die beslissen over onze onafhankelijkheid, de staten in de EU en de VN, de staats- en regeringsleiders die een stem hebben in de mogelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Nu, of de Leeuw in hun logo verwerkt wordt of niet, doet er in feite niet toe. Het gedachtegoed van het Vlaams Blok is al genoeg voor buitenstaanders om ons land te associëren met extremisme en racisme, of die partij werkelijk racistische of niet, doet er dan eigenlijk niet toe.
Het Vlaams Blok hoeft haar houding niet te veranderen, maar het is wel wenselijk dat ze hun valse Vlaams-nationalisme achterwege laten. Het is toch enkel maar een dekmantel voor een onuitvoerbaar en belachelijk beleid. Bovendien zal het Vlaams Blok, of Vlaams Belang (de verpakking maakt niet uit, de inhoud blijft even rot) of whatever nooit uit de warme couveuse die het cordon sanitaire is, willen stappen. Wat inhoudsloos staan huilen langs de zijlijn kan iedereen. Deel uitmaken van de meerderheid en het beleid (mee) uitstippelen is wat anders.
Een coalitie of tripartite vormen is overigens uitgesloten voor het Blok, aangezien ze zichzelf bewust zo geïsoleerd hebben en enkel bij een onmogelijk te bereiken aantal stemmen de macht kan uitmaken.
100% mee eens! Hoewel dat vanuit mijn standpunt een goede zaak is, vind ik het triest voor de èchte Vlaamsgezinden dat ze in hun strijd gehinderd worden door een criminele organisatie die zichzelf wel als bondgenoot van de Vlaamsgezinden profileert, maar het absoluut niet is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline