Los bericht bekijken
Oud 1 november 2009, 17:08   #59
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Scheiding tussen kerk en staat is wel beter. Niet iedereen heeft dezelfde religie, je kan moeilijk eisen dat een jood zich onderwerpt aan de Islamitische wetten tenslotte. Wetten moeten rationeel opgesteld zijn, niet afkomstig uit een boek waarvan sommigen beweren dat het "gods" woorden bevatten.

Hmm...in de koran lees ik toch voldoende zaken die haaks staan op de verklaring van de mensenrechten. Zullen de mensen in Islamitische landen rechten hebben? Vast maar zoveel rechten als hier? Betwijfel het ten sterkste. Je mag me natuurlijk altijd bewijs van het tegendeel tonen.

Gelijkheid kan er inderdaad niet zijn tenzij iedereen asexueel wordt. Waar we in het westen naar streven is gelijkwaardigheid. Niemand hier zal beweren dat mannen en vrouwen exact hetzelfde zijn maar iedereen verdient dezelfde rechten en plichten, waarom zou dit niet zo zijn?

Geen enkel systeem is perfect, ook de democratie niet,d atz al ik niet beweren. Maar geen enkel systeem is perfect dus daar zie ik je punt niet van, democratie is alvast beter dan een dictatuur (zoals deze standaard uitgevoerd wordt alvast).

PS: Ik raad jullie aan eens de post van de moderator hier te lezen: http://forums.ansaar.nl/showthread.p...em+Elsa&page=2

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 1 november 2009 om 17:13.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden