Los bericht bekijken
Oud 12 november 2015, 21:36   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik geef je gelijk in die zin dat ook ik hou van kinderen die spelen. Trouwens herinner je dat we voorheen het er reeds over hadden dat ik liever (terug) meer spelende kinderen zou willen zien op straat net opdat ik vind dat dit heden spijtig genoeg veel minder te zien is dan vroeger waar op ieder voetpad wel meisjes aan het koordspringen waren en jongens elkaar bekampten met plastiek degens enz.....
Ik heb me niet goed genoeg uitgedrukt wat ik eigenlijk bedoelde. Het enige dat ik bedoelde is dat volwassenen in vele gevallen een gebrek aan gezag tonen tegenover lastige kinderen . De mensen die dan toch even gezag willen tonen worden stande pede scheef bekeken opdat zogezegd aan kinderen niks meer mag worden verboden want ze zouden maar eens kunnen worden getraumatiseerd. Het spreekt voor zich dat ik het dan wel heb over kinderen die over de schreef gaan. Het spreekt voor zich dat ik het hier dan ook niet heb over kinderen die spelen zoals kinderen normalerwijze spelen.
Mijn vrouw noch ik hebben enige moeite om onze kinderen tot de orde te roepen als ze in het openbaar niet gedragen. Als we daarvoor onze stem moeten verheffen, dan doen we dat ook, ongeacht of we nu zuur of verwonderd worden aangekeken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden