Los bericht bekijken
Oud 14 april 2019, 07:19   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Check ook: er is maar één dienst voor inning van directe belastingen. Zou dat "beteren" met een tweede concurrentiële dienst?
Kijk, voor parkeertickets is dat al het geval. Hier worden vaak prive bedrijven ingeschakeld om parkeertickets uit te schrijven, omdat die dat met veel meer nijver doen: zij hebben een percentje op de hoeveelheid boetes die uitgeschreven wordt.

Maar uw voorbeeld is natuurlijk een beetje gek, want "belastingen betalen" is geen dienst he. Geen enkele burger heeft "nood aan belastingen betalen". Als dusdanig is de "kwaliteit" van die "dienst" nogal eigenaardig: als ik niet aan de beurt kom, stoort mij dat niet ! Dat is iets helemaal anders als ik onderwijs wil krijgen, of bij de dokter ga. Als de lesgever "mij vergeten is", dan heb ik een probleem. Als de dokter "mij vergeten is", heb ik een probleem. Als de belastingen mij vergeten zijn, is dat niet erg


Citaat:
Zou onze dienst "technische controle voertuigen" slechter werken dan in andere landen waar dit anders georganiseerd is?
Dat weet ik niet, maar hier in Frankrijk zijn dat inderdaad prive instellingen, die een certificatie van de staat hebben, maar voor eigen rekening werken. Zij hebben een richtpercentage "af te keuren voertuigen", gebaseerd op nationale statistieken, en zijn dus bijzonder streng, want ze moeten genoeg voertuigen kunnen afkeuren om hun certificatie te behouden. Zij worden ook random getest.

Citaat:
Is Leuven echt een betere univ dan Gent?
Ik had het niet zozeer over hoger onderwijs, maar over middelbaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2019 om 07:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden