Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2012, 18:10   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.529
Standaard Vestia directeur wilde financieel 'regisseren'

Citaat:
Column van Youp: Dus dan ga je die Erik Staal van Vestia maar eens googlen en dan lees je dat hij geen speler, maar een regisseur wilde zijn. En dat hij in een eenvoudig kantoor zonder deuren werkte. Dat hij een pionier was met visie op organisaties. Dat hij niet van het woord hoofdkantoor hield, omdat dat woord het idee oproept van afstand en van een machtcentrum. En machtcentra hebben volgens Erik vaak een onbedwingbare neiging tot groei. Dat zegt de man die met toestemming van linkse commissarissen een half miljoen per jaar verdiende en na het vergokken van het kapitaal met uitpuilende zakken vertrekt naar het tropische Bonaire. Daar komt hij vast niet in een sloppenwijk te liggen. Ik vrees een villaatje met uitzicht op zee. Een azuurblauwe zee. Ondertussen begrijp ik dat ook de accountant van Vestia niet vrijuit gaat. Die heeft zitten tukken of was verdoofd omdat hij jarenlang te veel Pools strooizout op zijn eitje flikkerde. Ik weet het niet, maar als domme burger ben je verbaasd. Verbaasd dat zoveel mensen bij deze zaak betrokken waren. Is het woord crimineel nooit gevallen of het oud-Hollandse begrip smerige zakkenvuller? Eerst was de burgemeester van Tilburg jarenlang commissaris en daarna zijn vrouw. Hoe werkt dat? Wat is dit voor handjeklapwereld dat ze elkaar dit soort schnabbeltjes toespelen? Kregen zij als commissaris ook een vergoeding? De huurders gaan de schade in elk geval ophoesten. Het komt op mij allemaal zo middeleeuws over. Waarom is die Staal niet gewoon uitgescholden en bij vertrek door de portier gefouilleerd? Niks drieënhalf miljoen mee. Betalen zal je. Terugbetalen! Idioot. ... (verder)

Laatst gewijzigd door Piero : 15 maart 2012 om 18:11.
Piero is offline   Met citaat antwoorden