Los bericht bekijken
Oud 6 november 2012, 18:01   #29
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
OK, moeten we wat verder uitdiepen dan. Hoeveel bedraagt de BTW dan? Wordt de loonbelasting niet (zij het deels) gecompenseerd in de BTW? Als eerste stap, zeg maar.

Als een werkgever z'n goederen in het zwart verkoopt zonder BTW, bestaat zwartwerk dan nog? Zwartwerk heeft nog nooit bestaan, het is enkel minder inkomsten voor de staat, als iedereen zich volwassen gedraagt dan heeft de staat ook al die inkomsten niet nodig, tenzij voor het onderhoud van de collectieve goederen.
Als men belasting op consumptie toepast is BTW de verleden tijd .

BTW bestaat dan niet meer .

Mensen controleren is veel moeilijker dan goederen .

Wanneer men de BTW afschaft en minder personeel nodig heeft op personen belasting kan men die mensen inzetten in goederen controle .

In azië zit er aan nagenoeg elke bedrijfspoort een persoon in een controlekamertje om te kijken wat er buiten gaat . ( sorry voor de verkapte vergelijking )

wanneer er bij de moederbedrijven dergelijk controleposten zijn , moet het bedrijf in weze niet meer gecontroleerd worden op haar ( in het verleden btw controle ) en weet men perfect wat er buiten gaat en waar het naartoe gaat . als men dit in kaart brengt kan je zwart meer hebben .

Vergelijkbaar met BTW listings . als ik bij bedrijf X om 20.000 € aankoop , dan moet men die goederen ofwel terug vinden in mijn stock , ofwel in mijn verkoopfacturen .

Nu zijn bedrijven bankiers voor de staat en hebben op het einde van een kwartaal soms tienduizenden € btw af te dragen , als ze daarmee frauderen kunnen ze in een paar kwartalen honderduizenden € buitmaken .

In belasting op consumptie niet meer , omdat men het BOC gedeelte niet meer in eigen beher krijgt .

Bij een betaling ontvangt men enkel de goederen waarde en het BOC gedeelt wordt via een dubbele betaalterminal rechtstreeks naar de de overheid betaald .

Bij consumptie belasting zullen er ook twee soorten bedrijven zijn , zij die toeleveren aan bedrijven , en zij die verkopen aan de consument .

Nu heb je btw uitgaven en btw inkomsten en het verschil moet je doorbetalen of terug trekken . een grote gaos vol misbruik .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden