Los bericht bekijken
Oud 2 december 2019, 22:46   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Maar enfin geef eens die link, want ik wil nu wel eens begrijpen waar ze op afknakken,
Hier, 5 Mercedessen hebben ze van de test uitgesloten.
Citaat:
https://www.autobild.de/artikel/spri...ke-528326.html

Mercedes täuscht niedrigen Verbrauch per Rechentrick vor

Doch wie viel genau? AUTO BILD hat den Kurzstrecken-Verbrauch von 33 Autos ermittelt. Nicht wissenschaftlich, sondern auf einer typischen Drei-Kilometer-Tour durch die Stadt. Als Messinstrument diente der Bordcomputer des jeweiligen Modells. Dass diese Methode realistische Werte liefert, bestätigen Experten.
Nur bei Mercedes ticken die Uhren anders, weil die Stuttgarter im Bordcomputer zunächst die optimale Werksangabe zeigen und den tatsächlichen Verbrauch erst langsam hinzurechnen. Das hat mit der Realität wenig zu tun, und deshalb wurden die fünf Mercedes aus der Wertung genommen.
Mercedes veinst laag verbruik door rekentruk.

Maar hoe precies? AUTO BILD heeft het korte afstandsverbruik van 33 auto's bepaald. Niet wetenschappelijk, maar op een typische tour van drie kilometer door de stad. Als meetinstrument diende de boordcomputer van het betreffende model. Experts bevestigen dat deze methode realistische waarden biedt.
Alleen bij Mercedes tikken de klokken anders (rekent de verbruikscomputer heel anders), omdat de Stuttgarters in de boordcomputer in eerste instantie de optimale fabrieksinformatie toont en het werkelijke verbruik slechts langzaam toevoegt. Dat heeft weinig met de realiteit te maken en daarom zijn de vijf Mercedes uit de rating gehaald.

Citaat:
mercedes toont dus nooit verbruik per uur
Raar, de anderen wel in ralenti als je stilstaat.

Citaat:
Trouwens BMW doet dat ook niet volgens mij, daar tonen ze dat je 30liter verbruik
Een moderne BMW ook niet? Amai. Maar AUTO BILD heeft BMW niet uitgesloten dus die rekende effectief ~ juist vanaf de eerste kilometers.

ADAC heeft trouwens eens testen gedaan bij 23 wagens slechts 10 zaten binnen een 5% optimistische afwijking:
https://www.adac.de/infotestrat/test...e/default.aspx


Het gaat over het verbruik in ralenti als je stilstaat.

Eigenlijk dom dat momentaan verbruik per 100 km te geven, want dat moet dan quasi oneindig zijn, zei je toch? In uur is toch niets mis mee? Ik denk dat het bij vliegtuigen ook altijd zo is.

Citaat:
Die info is zo duidelijk als wat ? Staat bij mij bijna standaard op dat verbruiksscherm... je ziet gewoon wanneer hij regeneratief remt etc
Dat vraag ik niet, moet ik het nog eens herhalen?
Het momentaan verbruik in liter per uur als de wagen stilstaat, dan draait de motor in ralenti.

Wil je nog 10 fotos?

Mercedes zal dat wel niet hebben ze rekenen het verbruik in ralenti geleidelijk mee als ze veel meer dan 3 kilometers afgelegd hebben: Alleen bij Mercedes tikken de klokken anders (rekent de verbruikscomputer heel anders), omdat de Stuttgarters in de boordcomputer in eerste instantie de optimale fabrieksinformatie toont en het werkelijke verbruik slechts langzaam toevoegt. Dat heeft weinig met de realiteit te maken en daarom zijn de vijf Mercedes uit de rating gehaald.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2019 om 23:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden