Los bericht bekijken
Oud 19 april 2022, 06:07   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.940
Standaard

Straks keren de 4 commerciele astronauten van Axiom Space weer terug naar de Aarde.OOk 3 Chinese Taikonauten zijn na een maandenlang verblijf teruggekeerd.De Chinese ambities zijn torenhoog,we zullen er nog veel van horen de komende jaren.

Ondertussen is er de kwestie van de "militaire experimenten" die de werkzaamheid van de steeds grotere aantallen commerciele satellieten,en het leven van de langzaam groeiende aantallen mensen in de ruimte in gevaar brengen...Rusland was toevallig de laatste die een bijzonder weinig gesmaakte explosieve "test" uitvoerde enkele maanden geleden...

Ondertussen heeft de VS,bij monde van de Vice President ,aangekondigd dat de VS per onmiddelijk een moratorium heeft op het uitvoeren van dergelijke tests...(die ze enkele decennia geleden ook gedaan hebben)
https://spacenews.com/u-s-declares-b...tions-to-join/
Het zal natuurlijk niet verhinderen dat er anti-satellietmethoden ontwikkeld worden of in de ruimte gebracht,al dan niet "vermomd" als iets anders.Er zijn "subtiele" methoden tegenwoordig...

Ik kan me voorstellen dat andere ruimtemachten (China,India,Frankrijk,....) snel zullen volgen.Ik kan mij er echter ook eentje voorstellen die een middenvinger zal opsteken wegens geen commerciele belangen in de ruimte en een bewezen onverschilligheid voor mensenlevens,de eigen of andermans...

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2022 om 06:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden