Discussie: Wij zijn Germanen.
Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2023, 10:38   #293
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde
 
DeZeeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2020
Locatie: Middelburg
Berichten: 887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heel die opgeklopte ‘germanofilie’ heeft maar weinig om het lijf. Ik heb nooit begrepen waarom ik fier zou moeten zijn omdat ik misschien zou afstammen van Germaanse voorouders. Als men ziet hoe mensen als Verschaeve & Co dweepten met de mythische Germanen, is dit gewoon belachelijk. Zulke Germanen hebben nooit bestaan. Allemaal valse romantiek. De zogenaamde Germanen waren achterlijk, hadden weinig verfijning, geen schrift, geen wetenschap, geen architectuur, geen literatuur, ze konden nog niet eens een fatsoenlijke weg aanleggen…, kortom het waren ruwe vechtersbazen en onbeschaafde barbaren in de letterlijke pejoratieve zin van het woord.

En meer woorden ga ik hier niet meer aan verspillen.
Ik denk dat we best trots mogen zijn op onze taal en cultuur, en de ontwikkeling hiervan. En dit danken wij toch op de allereerste plaats aan onze Germaanse voorvaderen. Want waren de Germanen de Rijn niet overgestoken dan hadden wij nu Frans gesproken, mijn beste. Maar goed, u mag natuurlijk vinden wat u vind… ik doe aan die nestbevuiling niet mee. Prettig weekend alvast....

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 10 februari 2023 om 10:39.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden