Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2017, 19:03   #1
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard (Extreem)Rechts met linkse vriendenkring

Beste rukkers, racisten, asocialen en andere deplorables.

Even uitgaand van een simplistische links-rechts opdeling, kan ik gerust zeggen dat ik rechts ben. Extreem-rechts zelfs. Moest ik in de vs wonen, ik zou het overwegen om op Trump te stemmen (hoewel ik het persoonlijk een idioot vind). Elke verkiezing moet ik ook steeds twijfelen op wie ik ga stemmen, omdat ik de n-va niet rechts genoeg vind.

Toch ben ik opgebracht in een een (familie)omgeving van greenpeace, free palestine, bij de marokkaan couscous gaan eten, geite wolle sokken, benefieten voor nicaragua (jaren '80), enz, enz...
Heb zelfs nog bij de pvda gezeten en bij het AFF.

De dag vandaag heb ik nog steeds zulke vrienden. Ik kom regelmatig in borgerhout in de gekende gekende etablissementen waar de multi-multilovers over de vloer komen. Mijn 2 laatste vriendinnen werkte zelfs voor fedasil (en niet omdat ze dringend werk nodig hadden.)

Toch ben ik zelf een "rechtse racist". Ik vat het ook weer simplistisch samen. Want iedereen die tegen illegale- en massa-immigratie is, is toch een racist. Niet waar?
Verder vind ik dat de islam een lelijke kanker is die het best zo snel mogelijk wordt weggesneden, en geen plaats heeft in Europa. Enkel voor de islam wil ik de godsdienstvrijheid opnieuw ter discussie zetten.
Een individu mag moslim zijn, maar dat doet die dan het best binnen de vier muren van zijn huiskamer. Maar het wordt steeds moeilijker voor mij om zelfs daarover nog verdraagzaam te zijn.
Het stoort me eigenlijk niet echt dat ik zulke vrienden heb, enkel mijd ik het om over politiek te praten, zeker in tijden van de "asielcrisis".

Dit is dus een vraag aan jullie "racisten". Zitten jullie met moreel en ethisch verheven vrienden? Zo ja, hoe gaan jullie daar mee om?
(Voor alle duidelijkheid: Ik begrijp niet waarom sommige mensen problemen hebben met homoseksualiteit en abortus en van die zaken.)

__________________
Mein Land

Laatst gewijzigd door F.B. : 16 februari 2017 om 19:04.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden