Los bericht bekijken
Oud 30 april 2019, 09:23   #277
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Grappig. Je besluit maakt het voor mij nu juist niet duidelijk. Ik ben geen jood, voor zover ik weet, en niet zo bekend met deze materie, maar ik dacht dat een jood uit de stam juda is, en uit het koninkrijk van David, en niet uit het andere rijk, het koninkrijk Israël. Wel was er een verbond met de stam Levi, in die zin dat ze in de tempel dienden en dat de joden hen daarvoor rijkelijk betaalden. Als Jezus dus zijn prediking beperkte tot de joden dan predikte hij niet tot de andere stammen. Die andere stammen hadden geen synagogen en zongen geen Psalmen en hadden niet de profeten van de joden ontvangen. Ze hadden misschien de thora, maar niet de septuagint. Zo begrijp ik dat.

Het 'Huis van Israël' is een synoniem voor 'de Joden'. Wat zou het anders wel zijn? De naam 'Israël' kent deze naam door Jacob, die met God streed (Isra-el).

De (12) zonen van Israël (Jakob) waren :Ruben / Simeon / Levi / Juda / Zebulon / Issachar / Dan / Gad / Aser / Naftali / Jozef / Benjamin. Deze stammen samen vormen het Joodse volk. En voor deze mensen is Jezus gekomen. Niet voor de Grieken of andere 'stammen'. Dat zegt Jezus zelf. Tenminste, indien we het evangelie mogen geloven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 april 2019 om 09:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden