Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2019, 06:15   #392
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Is al in mijn bezit sinds zijn uitgave en ondertussen al jaren verticaal geklasseerd.


Weinig fantasie mee gemoeid, maar resultaat van logisch denken en tekstanalyse wat op de laatste pages van dit topic totaal ontbreekt. Echter is dit voor mij een bron van jolijt in gezelschap van een biertje en een bakje popcorn. Ga dus maar rustig verder onder jullie beiden.
En ik die altijd dacht dat wanneer men iets historisch poneerde, dan men dat ook moest kunnen onderbouwen. En als men dit niet kon, dat men dan gewoon maar kon spreken in termen van hypotheses.

Dus mij goed, voor mijn part moogt u gerust stellen dat Jezus zelfs met 100.000 aanhangers Jeruzalem binnentrok. Of dat Jozef niet alleen gronden had in Jeruzalem maar tevens in de buurt van Caesarea. Goed, maar dan boter bij de vis! Bewijzen aanvoeren en bronnen aanhalen waaruit u uw informatie haalt.
En dat doet u maar zelden. Voor uw bovengenoemde beweringen al helemaal niet.

Wat A.N. Wilson betreft. Iemand die iet of wat interesse heeft voor dit onderwerp zou toch moeten weten dat vele Joden in de tijd van Jezus de Messias verwachtten. Al een tijdje vóór Jezus trouwens. Jezus was zelf een eschatoloog. Het is dus evident of nogal logisch dat er in die tijd heel wat Messiaanse bewegingen bestonden in Jezus' tijd, waaronder de Zeloten. Wilson poneert hier alleen maar hetgeen zowat iedereen met wat ietwat kennis van zaken al kon vermoeden. Ofte, er is geen enkele reden om Wilson hier weg te zetten als onbenullig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 mei 2019 om 06:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden