Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2018, 09:19   #29
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard category theory

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zal niet lukken. Voor zover ik weet heeft category theorie geen bewezen inconsistenties.

Heel mooi, natuurlijk, maar eigenlijk ben je gewoon object-georienteerd programmeren aan 't ontdekken. Category theorie is een classificatie theorie van structuren (ttz, combinaties van verzamelingen en relaties), maar dat uit de kast halen om een concrete ad hoc structuur te bedenken die aan aan concreet probleem een beschrijving geeft, is niks anders dan het abstracte idee achter object-georienteerd programmeren. Je zou kunnen zeggen dat de gemiddelde programmeur M. Jourdain is, die niet wist dat hij al heel de tijd proza sprak.
Maar de echte bestaansreden van category theorie is niet gewoon het klasseren van structuren, maar wel van het bewijzen van verbanden ertussen. In dit geval hier zou je misschien kunnen aantonen dat de structuur van de Londense metro een intiem verband heeft met de arbeidswetgeving in Zimbabwe, maar wat je dan daarmee moet doen, is de vraag, he.
Mooi ,het plan van de underground is een voorbeeld van category theory , het gaat inderdaad om de verbanden (verbindingen) en dat is nu net wat ik doe met recht . elk station is een catagory en de funtors zijn d verbanden tussen de wetsartikelen.Dwz elk station vb BW 1167 heeft alle wetsartikels die verband houden met BW 1167 en dat zijn er veel en elke CAT station is op zijn beurd verbonden met een ander station via een functor zodat station BW 1382 en BW 1167 dicht bij elkaar liggen .BW art die ver van elkaar liggen of niets te maken hebben met elkaar liggen dan ook zeer ver van elkaar. Ik maak ook gebruik als van initial en terminal objects als begin en eindstations-category .Ik gebruikte vroeger group theory in mijn thesis via Ca centralizers en probeer het nu allemaal via diagrams aan elkaar te composeren.
Java 8 heeft NU pas cathegory ontdekt ! zie lamda conference in CADIZ.
ik ben nu Haskel ook aan het leren om beter te kunnen composeren.
De underground van london is het schoolvoorbeeld van Category theory en ik probeer nu de functors te vinden want de CATEGORY's had ik al via mijn CENTRALISERS
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden