Los bericht bekijken
Oud 23 september 2018, 23:29   #783
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Awel, mocht ik bevoegd minister zijn, dan zou ik alvast rekening houden met volgende studie en desnoods federale/gewestelijke studies bestellen, die onderstaande resultaten bevestigen dan wel tegenspreken, ipv mee te doen aan ’n heksenjacht op blowers die slechts berust op vooroordelen en onwetendheid omtrent die drug:


“Het onderzoek uitgevoerd door de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) bewijst in de eerste plaats dat cannabisgebruikers minder risico lopen op een verkeersongeluk vergeleken met alcoholgebruikers. Bovendien bleek na het filteren van leeftijd, geslacht, ras en alcoholgebruik, dat cannabisgebruikers zelfs minder snel een verkeersongeluk hebben dan ‘compleet nuchtere’ mensen.

Dezelfde studie keek ook naar de invloed op het rijvermogen van andere middelen zoals antidepressiva, pijnstillers, stimulanten en dergelijke. Bij het gebruik van die middelen bleek ook geen significante verhoging in het risico op verkeersongelukken. Alcoholgebruik zorgt daarentegen wél voor een flinke verhoging van het risico op incidenten op de weg. Al bij een blood alcohol concentration (BAC) van 0,05 vermenigvuldigd het risico maar liefst zeven keer.”


https://www.mediwietsite.nl/studie-c...cohol-verkeer/

(btw, de bijgaande grafiek spreekt boekdelen)

Sensibiliseren en BOB (Marley)-campagnes zouden eveneens in m’n pakketje te nemen maatregelen zitten, al zal de alcohollobby daar niet echt gelukkig van worden, gezien die hun drugsomzet dan zouden zien dalen.
Verzekeringsmaatschapijen en de SZ zouden dit echter wél toejuichen, gezien a: blowers minder accidenten veroorzaken dan zatte chauffeurs en b: er veel minder fysiek-mentale ziekten en doden vallen door cannabisgebruik (zie studie van 1/20 doden door alcoholgebruik wereldwijd).

Voor de rest van m'n 'actieplan' zou ik me laten bijstaan door mensen die veel intelligenter zijn dan ikzelf.
HALLOOO-OOOOOOOOOO!

ik heb het over een actieplan om het aantal alcohol doden te verminderen natuurlijk! Gij stuurt mij een hele lange post over de desastreuze gevolgen van alcohol. Wel, wat is uw actieplan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden