Discussie: Zwarte Piet
Los bericht bekijken
Oud 20 november 2019, 20:49   #478
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik stel mij toch soms wel de vraag waarom bepaalde dingen eensklaps racistisch worden. Jaren zag men er geen graten in dat op 6 december een bisschop met een lange baard en een zwart geschminkte cadeautjes uitdeelden. Nu staat de figuur Zwarte Piet haast gelijk met een swastika.

In Amerika is er ook een enorme heisa geweest rond football club Washington Redskins. Al 78 jaar bestaat die naam maar de laatste jaren vond men het ineens er over. Dan begin ik mij toch af te vragen of al die verontwaardigingen spontaan zijn ontstaan of doelgericht gestuurd worden.
Omdat er inwijkelingen/migranten/illegalen zijn die met bepaalde zaken/feesten/kinderfeesten die wij mensen al jaar- en dag kennen, in twijfel te trekken, gewoon hun eigen ding willen opdringen en zo proberen hun gelijk te halen.

Meer moet u daar echt niet gaan achter zoeken.

Kreeg ik tijdens het typen van het voorgaande nu ineens een Krampus demon aanval?

p.s.

Joyce De Troch spreekt zich uit over Zwarte Piet: “Ik ben tegen die belachelijke roetpieten”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2019 om 20:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden