Discussie: Samenwerking met VB
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2005, 00:17   #37
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Robert T,

Volgens mij heeft de federalisering de levensduur van belgië enkel verlengd.
De Walen hebben het eerst om federalisme gevraagd en het doen uitschijnen dat het de Vlamingen waren die er om vroegen. Domme Schiltz liep hier in en de Vlamingen moesten een prijs betalen.

Citaat:
Bij vlaamse onafhankelijkheid zijn we daardoor an sich geen stap dichter gekomen.
Helemaal niet.

Citaat:
In tegenstelling: we betalen ondertussen veel geld, zijn Brussel kwijt en hebben onze numerieke meerderheid politiek weggegeven.
Goede analyse.

Citaat:
Dat is wat ik de VU verwijt.
Iedereen maakt fouten, maar volharden in de boosheid is verkeerd.

Citaat:
Ik heb niks tegen de militanten van de VU. In mijn familie zijn er zo vrij veel geweest (wel in oudere generaties). Maar ik vermoed dat ons verschillend oordeel wel eens zou kunnen voortkomen uit een leeftijdsverschil en dus ander perspectief? Ik denk bij de VU aan de onbetrouwbare top, jij waarschijnlijk eerder aan de trouwe militant.
De VU heeft veel te laat om zich heen gekeken en dan gezien dat ze alleen stond. Dan heeft er zich een schizofreen proces afgespeeld. De VU is met zichzelf ruzie beginnen maken omdat het met niemand anders kon. Na de nederlaag van 1991 had de VU de Schiltz-Anciaux kliek moeten buiten smijten en hetzelfde programma als de N-VA aannemen. Ze hebben veel te lang die sotternijen van ID21 en co getolereerd, dat niet meer dan een linkse kanker was op de Vlaamse VU. De VU heeft een verouderd programma gehad en wist niet waarheen. In de jaren '90 is ze al haar krediet kwijt geraakt.

De N-VA heeft een goed programma, maar is te veel een eenthemapartij. Dat merk je ook aan de militanten. Vlaanderen onafhankelijk, maar als je vraagt achter een sociaal beleid, weten ze van toeten noch blazen. Vraag je achter een oplossing voor het vreemdelingenvraagstuk, zie je ze aarzelen. Gezinsbeleid? Nog nooit van gehoord. Die dingen staan wel in het programma, maar niemand kent ze en daar wordt ook niet mee uitgepakt.

Wil de N-VA toekomst hebben als zelfstandige partij, moet ze dringend geloofwaardig worden en zich bezig houden met de zorgen van de mensen. Er is nog hoop voor hen, maar de klok tikt.
__________________
Iwein is offline