Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2005, 23:16   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigant
Ik woon 4 km van de gewestgrens, ik ga naar de VUB en ik heb 8 jaar in Koekelberg gewoont...nu aan u.
Dan nog, ik denk dat de gevluchten zoals jij in de minderheid zijn. Bovendien vind ik dat men niet al te veel moet zagen als men wegloopt. Als je vindt dat iets van jou is, moet je ervoor opkomen.

Citaat:
Brabanders waren niet steeds de vijanden van Vlaanderen. Bijkomstig vul ik het huidige Vlaanderen anders in dan Vlaanderen van het Graafschap.
Inderdaad, dat ze niet altijd vijanden waren is een sterke band om een "Vlaamse" identiteit mee te smeden.

Citaat:
Brussel heeft niks te koekeloeren, het is Brabants grondgebied en is omsloten door het huidige Vlaanderen.
En Vlaanderen is omringd door FR en NL. So what? Ga je een Vlaams legerbijeen trommelen ter bestorming van Brussel?

Citaat:
Brussel opgeven of toelaten tot Wallonië is als Kosovo overhevelen aan Albanië....daar komt niets van in huis, alst van mij afhing.
Het feit dat je Brussel verliet zet die stelling natuurlijk extra kracht bij. Maar kom, het is uiteindelijk aan de Brusselaars om dat te kiezen, dat weet je ook wel.

Citaat:
De realiteit...ik denk dat de vele allochtonen liever voor het 'geld' kiezen dan voor de 'Beligsche eer'. De Franstaligen zullen tegenstemmen.
En ik die dacht dat de meeste allochtonen franstalig waren.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 3 februari 2005 om 23:21.
gm10 is offline