Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2007, 15:40   #25
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Iedereen verwacht hier blijkbaar kant-en-klare oplossingen, maar zo werkt het helemaal niet. Dat op zich is al een partijpolitieke redenering. Zoiets moet groeien en rijpen uit verschillende inzichten.
Uiteraard. We kunnen echter niet hopen dat alles vanzelf gebeurt. In tegendeel, als we willen dat er iets gebeurt, moeten we zelf het heft in handen nemen. Het is gewoon de vraag hoe we dit concreet zouden moeten aanpakken, omdat ik in bestaande initiatieven niet bepaald veel hoop zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Neen, wat ik concreet verwacht, is dat de Vlaming zijn bekrompenheid - en laat duidelijk zijn: het Vlaams-nationalisme is daarvan de exponent - achter zich laat. Er moet in deze aanvangsfase veel gelezen en vertaald worden, zoals ook Wies Moens en Joris Van Severen dat destijds al inzagen. "Wij" - die kleine minderheid - moeten ons ervan bewust worden dat we een nieuwe pionierstijd aan het beleven zijn. De neergang van het partijpolitieke nationalisme is begonnen. Misschien nog niet onmiddellijk op electoraal vlak, maar zeker op ideologisch.
Ook volledig mee akkoord. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. Wij mogen misschien wel de juiste literatuur lezen, maar zolang de gemiddelde Vlaams-nationalist braafjes de woorden van Annemans na-zegt zonder enig idee te hebben van waar hij nu precies voor staat, zie ik de toekomst maar somber in.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden