Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2014, 22:00   #13
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dat u dan eerst eens een niet-verzonnen definitie van fascisme gaat hanteren, voor u er toezicht gaat op houden.
Ik heb begrip voor uw reactie

Dat u denk dat ik een andere definitie geef aan het woord fascisme dan u dat kent.
En dat mijn definitie bij definitie bij u overkomt als “verzonnen”

Hmm, gebrek aan kennis zorgt voor gebrekkige besluitvorming.

U moet weten dat de definitie over fascisme een rekbaar begrip is. In functie van tijd dan nog wel.
Laat me het Hitler fascisme , het Italiaans fascisme, het Romeins fascisme nemen.

Die zijn allemaal vormen van fascistische bestuursvormen, met wat ander “kruiden” in het gerecht.
Bij Hitler kan men daar een veredelt figuur centraal zetten bijvoorbeeld.

Als u deze momentopname gebruikt als kompas, dan kan u mijn definitie van fascisme inderdaad ervaren als “verzonnen”.

Echter …………

Als u de “rode draad “ neemt door alle vormen van fascisme op een tijdbalk.
Dan kan u niets anders vaststellen dat er steeds terugkomt
- Structuur van verzuiling
- Een niet democratische verkozen leider op een zuil
- Niet democratische leider op een zuil zijn gevoelig voor corruptie
- Een niet democratische leider houd geen rekening meer met de meerderheid in zijn zuil, maar met het systeem die hem garantie heeft op het aanblijven
Dit is de rode draad die ik vaststel

als ik nu zie dat een minderheid in dit land zich aan het voorbereiden is om via stakingen de democratische weg te dwarsbomen.
en dit vanuit een verzuiling , dan is dat een vorm van fascisme om in de gaten te houden.
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline