Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2014, 00:00   #14
Odhaviing
Partijlid
 
Odhaviing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2014
Locatie: Earth (currently)
Berichten: 259
Standaard

Er is maar één constante die alle fascisten delen:
Allen denken ze dat zijzelf het beste zijn wat de wereld is overkomen en om die reden hun rijk moeten opbouwen in een systeem die geleid wordt door de superieuren en niet bekritiseerd wordt door de inferieure. De wet van de sterkste laten heersen: Wie "het" kan krijgt "het". Het zijn steevast types die geen benul hebben van democratische waarden of de checks and balances die het systeem in evenwicht houden.

Ik vrees dat we in een al zeer rechts getint Europa al moeite hebben om de extremen eruit te halen/zien.

Of België nu een goed of slecht project is, is niet relevant. Wat wel relevant is, is dat de nieuwe regering nog geen dag oud is, of ze vaardigt al intenties uit die de middenklasse treffen en een verwaarloosbaar effect hebben op rijkere klassen. Dat zegt al genoeg voor mij. Aan de notionele interestaftrek zal er wel niet geraakt worden zeker? Dat zal ook genoeg zeggen. Dit zal duidelijk geen regering zijn die het algemeen belang dient als ze zo verder gaat.

Zoals gewoonlijk draait CD&V weer waar de macht zit, de enige echte visie van die partij. Van de andere partijen verwachte ik niets anders dan wat ze nu gedaan hebben.

Ik hoop dat deze regering beseft dat veel van deze sociale maatregelen in voege zijn geraakt (in het verleden) om de stabiliteit in het land te waarborgen door de weegschaal iets minder fel te laten hellen.
Odhaviing is offline