Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2018, 09:02   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Het klopt dat Amerikanen veel uren kloppen maar dat is niet hetzelfde als productiever zijn. Nu ik ben ook een pak andere cijfers tegen gekomen op het net dus het zal wel niet zo slecht gesteld zijn met de productiviteit van de Amerikanen. Ik ben daar een beetje te voortvarend in geweest. Nochtans zijn er tal van studies te vinden die bewijzen dat teveel werken de productiviteit vermindert, het aantal fouten doet toenemen, ... .

De cijfers over het onderwijsniveau bij Amerikanen zijn toch ook niet zo goed.

Er zijn in de VS nog amper 7% gesyndikeerde werknemers en de regelgeving zit zo ineen dat een niet gesyndikeerde niet dezelfde rechten verkrijgt als een gesyndikeerde. Dat maakt dat men ofwel zo goed als allemaal gesyndiceerd is en elders zo goed als niemand. Het leidt gewoon tot maffiatoestanden. Dat is zo gewild door de wetgever en de werkgever om de bonden te breken door hun legitimiteit en imago bij de werknemers te ondermijnen.

Maar dat doet allemaal niet echt ter zake. De kern van mijn bewering was dat Amerika protectionistische maatregelen treft waardoor bedrijven zo goed als verplicht zijn productie naar de VS te verhuizen om er te mogen verkopen. Van Hool zal geen bussen hebben kunnen verkopen aan publieke stadsnetten als het niet ergens op Amerikaans grondgebied een productievestiging heeft.
(Misschien geldt iets dergelijks ook in Europa - geen idee - ik zou me graag op De Tijd abonneren om beter bij te blijven en heb er zelfs het dure abo voor over maar het feit dat ik dat dure abo moet betalen terwijl de helft van de abonnees dat gratis krijgen via hun werkgever houdt me tegen. )
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden