Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2018, 12:23   #625
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla verkoopt goed in dat luxesegment omdat het de enigste wagen is op dit moment die voldoet aan de meeste consumenteneisen:

Voldoende range
Voldoende oplaadcapaciteit (supercharger netwerk)
Aura van luxe (prijs wordt naast e-wagen ook verantwoord door ruimte en comfort)

Enkele kleinere technische details zorgen er ook voor dat de Tesla de slimme keuze is kwa e wagen. De batterijen hebben verwarming/koeling, waardoor ze veel langer meegaan en beter presteren. Dit ontbreekt bij de Leaf bvb.

Model 3 zal potten breken. Maar Tesla gaat de productie moeten opschalen en moeten uitbreiden naar andere landen. De klassieke autoconstructeurs prediken maar dat ze in 2019/2020 heel wat modellen op de markt gaan zetten...maar de fabrieken die de baterijen moeten gaan bouwen staan er nog niet.....
De batterijen worden niet door de autoconstruteurs zelf gemaakt.
Net zoals de electromotoren niet door hen worden ontwikkeld en gebouwd.
Een ander probleem dat zich zal voordoen als men massaal E-voertuigen aanschaft, is het bijhouden van de productie oplaadpalen.

En bedrijven hebben met de zonnepanelen een zeer dure en belangrijke les geleerd.
Bouw geen fabrieken volgens de vraag die in korte tijd gaat ontstaan, maar volgens de vraag die er op lange termijn zal zijn.


En Tesla verkoop goed omdat er een hype is rond Tesla. Als de media evenveel positieve aandacht zou besteden aan voertuigen aan waterstofvoertuigen, dan zouden die even goed verkopen.
Voertuigen op biobrandstof verkopen trouwens veel beter dan E-voertuigen.
Ook het gebruik van biobrandstoffen ligt veel hoger dan men denkt.

En het totaal van vervuiling door voertuigen op biobrandstoffen ligt veel lager dan de vervuiling van E-voertuigen.
Ik ga binnen enkele weken trouwens de test doen om meerdere E-voertuigen tegelijk te laten opladen.
Ik heb enkele E-terreinwagens gehuurd voor een familieweekend.
Er zullen dat weekend dus 4 E-terreinwagens en 4 accu's E-buitenboordmotoren moeten opgeladen worden tegelijk op een huishoudelijk netwerk.
Hoop echt dat ik geen modderfiguur slaag met mijn E-voertuigen en ze na de middag niet aan de kant moet laten staan wegens lege batterijen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden