Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2009, 12:47   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamaar Bekijk bericht
- zet alle vrachtvervoer op de trein en transfereer het doorheen het congestie gebied. Dit is een virtuele capaciteitsverhoging van het hele autosnelwegennet binnen het congestie gebied (Brussel en Antwerpen) met één 4de rijstrook. Dit kan in 3 jaar gerealiseerd worden, verstoort het verkeer niet en verhoogt het (financiëel) rendement van de NMBS. Pas dit toe in Nederland, België en noord Frankrijk en wij halen per dag 100'000 vrachtwagens van ons wegennet.


Ja , en hoe gaat dat in de praktijk gaan ???
- Het gaat zeer leuk zijn om te zien hoe de wetgevers een oplossing vinden voor de "echte" problemen die daar bij komen ...
Het doet me een beetje denken aan de knoeiboel die men had/heeft met vrachtwagens die op een veer een overtocht nemen . Gaat men dit in de praktijk dan als "rust" voor de chauffeur nemen , of zijn het werkuren , of zijn het rij-uren ??? De schijf van een chauffeur gaat (zeker niet met de digitale tacho) geen rekening kunnen houden met een verplaatsing van 1000 km zonder te rijden ...

- Indien u graag goederen over het spoor ziet gaan zou ik u toch even willen wijzen op het feit dat er al heel veel mogelijkheden zijn . Containers zijn daar een goed voorbeeld van , maar firma's als Ambrogio (niet de bedoeling om reclame te maken , 'k kan effe niet op een ander voorbeeld komen...) doen het al jarenlang met huifwagens ook ... Ga maar eens kijken bij de spoorwegterminals aan de haven og in Mechelen ...Stukgoederen in een huifwagen , klaar om naar het land van bestemming te reizen ...
(Persoonlijk ben ik er tegen want internationaal rijden is de max ...)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ambrogio_swapbody.jpg‎
Bekeken: 261
Grootte:  64,3 KB
ID: 49396  

manta is offline   Met citaat antwoorden