Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2021, 00:12   #223
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Daar staan een paar MSM leugens in.
Welke maakt hier even niet uit.

Iedere mens beseft wel ongeveer het verschil tussen goed en kwaad maar het verschil tussen waarheid en leugen is moeilijker te onderscheiden.
Vanuit een "gelovig" standpunt zou men dan zeggen dat wanneer de ongelovige met de leugen meegaat hij verblindt is voor de waarheid... een lesje moet leren... voor eigen bestwil... enz

Maar hoe komt het dat oprechte gelovigen evengoed voor leugens vallen?
In deze context meer bepaald om de leugens die machthebbers gebruiken om de mensheid kort te houden.
Hoe komt het dat er bij gelovigen geen alarmbel afgaat wanneer er zulke leugens worden uitgekraamd?

Waarom zou een god toestaan dat gelovigen zomaar met de leugen meegaan - ook al heeft die leugen geen directe impact op hun persoon maar door hun onwetendheid houden ze de negatieve gevolgen voor de mensheid en het winstmodel voor deze criminelen mee in stand.
Om "gelovigentaal" te gebruiken: laat bijna elke gelovige zich dan door de duivel deze leugens in het oor fluisteren? Maar ook: de duivel houdt ervan om de waarheid om te keren!
Zegt dat iets over een god als medeplichtige, onverschillige, onmachtige, onbestaande...
Zegt dat iets over geloof, want elk geloof laat zich vangen...
Zegt dat iets over de gelovige, want bijna elke gelovige laat zich vangen...

ELK nieuw leugenverhaal kan maar lukken doordat de mensheid te kort van geheugen is om in te zien dat het elke keer opnieuw om dezelfde eeuwenoude gerecycleerde recepten gaat.
Het zegt alleszins iets over de leugenaars (dus zij die de macht hebben): zij weten dat gelovig/ongelovig niet uitmaakt en komen er daardoor al eeuwenlang zo makkelijk mee weg.
Ze beseffen ook dat omkering van waarheid, van normen en waarden de beste weg naar het succes is.
Ik heb die vragen met onze “democratie” waarin overheden opnieuw collaboreren met duistere overmachten en ons de duivel aandoen.
Mijn worstelen met God is nog niet voltooid en ik kan je geen antwoorden geven, alleen voor mezelf de rekening maken. Dat is voor ieder persoonlijk.
Alleen weet ik dat Hij bestaat na een levensechte ervaring die me tot nederigheid dwong en rotsvast geloof.
Alleen merk ik dat geloven niet genoeg was en is. Door doctrine ben ik tot afstand van deze duivel kunnen komen die tot in onze politiek genesteld is.
Dagelijks tref ik onrecht door vieze politici die lobbyen met globalisten die op keer lobbyen met de duivel.

Voor mij is de dood winst en hoe sneller ze komt hoe beter. Deze wereld kan ons niets verklaren, alleen weet ik dat Hij bestaat.
Het is meer dan geloven, het is een doctrine, zienwijze en levenswijze.
Ik faal zelf dus kan je geen absoluut antwoord geven. Alleen dat we beter de verantwoordelijkheid bij de schuldigen leggen en niet bij God. Ik ben dader van mijn fouten, ik ben degene die faalt en kan mij niet pardonneren bij Hem door anderen aan te wijzen. Ik kan me er alleen maar van afkeren.
Er is maar 1 Waarheid, Zijn naam is Jezus Christus. Al de rest is afleiding.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden