Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2007, 17:56   #12
Jean-Marie Dedecker
 
 
Jean-Marie Dedecker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geachte dhr. Dedecker,

U ligt erg slecht in de markt bij links en bij de vakbonden, misschien niet volledig onterecht na enkele van uw uitspraken. Zelf bevind ik mij eveneens links van het politieke spectrum, toch vind ik wel dat enkele van uw stellingnames wel steek houden, voornamelijk dan wat betreft de hypocrisie van het politieke theater en de typische partijpolitiek die nog steeds ons politieke landschap beheerst (vooral dan in Oostende!) en, erger nog, ook de aanwervingspolitiek bepaalt. (en alle partijen doen eraan mee, ook de VLD en CD en V). Ook uw standpunten omtrent het cordon sanitaire (dat inderdaad een vierde van de stemmers uitsluit en het VB nooit de kans biedt om te tonen dat ze het (niet) beter kunnen) en het migrantenvraagstuk reken ik tot het "gezond verstand" en zijn niet noodzakelijk rechts. Tenslotte deel ik ook uw mening betreffende de "betutteling" zoals wat betreft roken en andere persoonlijke aangelegenheden waar de overheid zich volgens mij niet moet mee moeien. Uw standpunten betreffende de Palestijnse kwestie en Irak zijn ook erg atypisch voor de rechterzijde en getuigen inderdaad van gezond verstand boven de partijgrenzen heen Wat U dan ook te zoeken had in een rabiaat nationalistische partij als de NVA, die dan nog eens afhangen van de kaloten(DE partij van de hypocrisie bij uitstek), lijkt mij een raadsel. Natuurlijk zijn sommige van uw socio-economische standpunten niet sociaal en gaan ze in tegen de belangen van de "kleine man", of dat is althans de interpretatie die de linkerzijde en de vakbonden eraan geven. Aan U om het tegendeel te bewijzen zou ik zeggen. Alleszins zou U er volgens mij goed aan doen om uw ultra-rechtse imago, niet volledig terecht, bij te sturen, want dat is een vijver waar reeds veel in gevist wordt.
Wie mijn boek gelezen heeft, weet dat ik niet zomaar in een hoekje (links, rechts, ...) in te delen ben. In mijn welkomstwoord op de website van www.lijstdedecker.be geef ik een uitgebreide uitleg over de "framing" en imago-building in de politiek.
Jean-Marie Dedecker is offline