Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 14:13   #66
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Goed ,ze doen maar.....
Citeer ik dan maar de huidige verantwoordelijke minister die,mogen we aannemen,de cijfers zal hebben om dat te staven,voor een rechtbank:

"

Industrie betekent 4 procent van de stikstofneerslag,tendens dalend.
Intensieve veeteelt is 78 procent van de stikstofneerslag en stagnerend.

"

Maar momenteel zitten we weer in een of andere "voorlopige" regeling....We bollen door het decennialang vertragen en knoeien regelrecht naar een Europese veroordeling en boete vrees ik....Wie zal dat dan weer betalen?
Mij lijkt het eerder dat de bevoegde minister in een vlaag van paniek vooral op bevel van VOKA gehandeld heeft:
"Voka – Kamer van Koophandel Limburg is opgelucht met de ministeriële instructie rond de stikstofregeling. Volgens deze instructie van minister Demir zullen vergunningen voor de transport- en industriesector die minder dan één procent bijdragen aan de overschrijding van de maximale stikstofwaarde niet nogmaals extra beoordeeld moeten worden. “Het valt te betreuren dat de Vlaamse regering geen gedragen akkoord vond, maar met deze oplossing wordt de verdere ontwikkeling van de Ford-site alleszins gewaarborgd. We roepen op om nu snel werk te maken van een definitief kader rond stikstof,” stelt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.
(...)"

BRON
2 mei 2021
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden