Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2018, 19:41   #938
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge moet deze officiele website op hun vingers tikken!
www.druglijn.be/drugs-abc/cannabis/risicos
Dat wordt inderdaad hoog tijd ja. Ze verspreiden blijkbaar nogal wat informatie die niet blijkt te kloppen.

Citaat:
Een cannabisroes maakt het moeilijker om zich te concentreren, logisch na te denken (!!!!)en iets te onthouden.
[b]
En waar halen zij die info? Is dat iets wat ze uit hun duim zuigen of is dat gebaseerd op studies en onderzoek? Ik vind geen bronvermelding terug bij al hun bevindingen.

Citaat:
Cannabisgebruik kan leiden tot acute psychotische symptomen. Volgens recent onderzoek kunnen deze acute psychotische symptomen ook voorkomen bij mensen die voordien nog nooit zulke symptomen ondervonden.
Welk recent onderzoek was dat?

Citaat:
Chauffeurs onder invloed van cannabis lopen dubbel zoveel risico om een ongeval te veroorzaken dan nuchtere chauffeurs. Cannabisgebruik beïnvloedt de vaardigheden die nodig zijn om een wagen te besturen. Zo vertraagt de reactietijd en verslechtert de waarneming. Ook de motoriek en het vermogen om snelheden nauwkeurig in te schatten verslechteren.
Ook hier slagen ze de bal blijkbaar mis. Onderzoek in (komt-ie!!) Colorado toonde dat al aan en nu komt de WHO met dezelfde bevindingen.

Wat laat ons eerlijk zijn; welke organisatie zullen we verkiezen? De Wereld Gezondheids Organisatie, een wereldwijde organisatie die onderzoeken doet, experts tewerkstelt, gerespecteerde aanbevelingen doet en over heel de wereld als gerenommeerd instituut wordt beschouwd of de Druglijn, een lokale vzw die (vast met de beste bedoelingen) een infokanaal wil zijn voor geinteresseerden.

Ik denk dat de Druglijn hun aanbevelingen sneller zullen aanpassen als ze in strijd zijn met die van de WHO dan omgekeerd.

Citaat:
Allez! Wie had dat gedacht!! Nu blijkt dat ik gelijk had! Gelijk ALTIJD!!
WHO <-> Druglijn.be
Dream on.

Citaat:
Het grootste gezondheidsrisico hangt samen met het inhaleren van de cannabisrook. Cannabisrook bevat veel meer kankerverwekkende stoffen dan een sigaret.
Waarom komt de WHO niet tot die resultaten?
Heeft de druglijn meer en betere onderzoeken gedaan dan de WHO?
En zo ja, waarom geven ze dan niet de bron waaruit zij die info halen?

Citaat:
Oei, Gij hebt ongelijk! Gelijk ALTIJD!
Is uw laatste strohalmpje echt de Druglijn? Zelfs in een wanhopige poging om de bevindingen van de WHO af te doen als onjuist?

Jij kent er wat van eh? Studies van universiteiten counteren met facebook-polls van blowers en nu bevindingen van de WHO counteren met die van de Druglijn.
En dan nog denken dat je gelijk hebt ook!!


Citaat:
Maar weet ge wat, er is geen probleem! Blowt er nog eentje!
Nee, merci. Ik moet seffens nog gaan werken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden