Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2022, 22:51   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"De producten die bij Mere worden aangeboden zouden tot 20 procent goedkoper zijn dan bij de goedkoopste warenhuizen in ons land zoals Colruyt, Aldi en Lidl. Hoe kan dat? Door de winkel eenvoudig in te richten, de producten op paletten uit te stallen en een beperkt aanbod aan te bieden."

Wel, dat vind ik een mooie illustratie van hoe Vrije Westen Oostblok is geworden.
Toen ik ergens 25 jaar geleden naar Aldi begon te gaan, voor de lagere prijzen, waren hun winkels eenvoudig ingericht, producten stonden op paletten, en ze hadden een beperkt aanbod.
Nu 25 jaar later oogt een Aldi als een boetiek. tientallen soorten brood, tientallen soorten kaas, vlees, melk, snoep.
Moest er zo een "Russische supermarkt" in mijn bereik komen, ik zou geen moment aarzelen. Ik heb al mijn biezen gepakt bij Aldi, ga nu naar Colruyt, maar het verschil is klein en de klooierij met die transportbandloze kassa's een doorn in mijn oog.
Ze verkopen eender wat merk of geen merk die ergens ter wereld te koop ligt voor een opkoper.
En opkopers kopen soms een kamion lading voor minder dan 1000€.

En dat leggen ze dan in winkels.
Winst gegarandeerd.

Action doet dat ook.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden