Los bericht bekijken
Oud 7 december 2014, 18:11   #58
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En Marokko, is dat Afrika of Midden Oosten?
Het Midden-Oosten is voor mij dat deel van de wereld dat de brug vormt tussen Europa en andere regio's. Marokko is veel sterker verbonden met Europa dan met Sub-Saharisch Afrika en reken ik daarom liever bij het 'extended' Midden-Oosten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Continenten hebben het voordeel dat ze duidelijk zijn voor iedereen.
Behalve dan dat 'Europa' niet bestaat als continent. Dat moet dan het Euraziatisch continent zijn. Je kan zelfs spreken over een Afrikaans-Euraziatisch supercontinent. Daarom spreek ik liever van politieke regio's dan van continenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Kijk hier en je ziet direct dat en west, oost, en noord oost problemen zijn als we 'midden oosten' correct willen omschrijven. mensen gaan dat verwarren met 'Islam'.
Islam speelt nu eenmaal een zeer grote rol in die regio. Het is ook de bedoeling niet dat we gaan voorschrijven wat mensen waarmee gaan associëren, alleen dat we duidelijk afgelijnde regio's hebben. Nauwkeurigheidsfouten heb je altijd, geen enkele indeling is perfect. Vermits we op een politiek forum zitten wil ik toch een lans breken om de indeling te maken op basis van de grote politieke lijnen.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden