Los bericht bekijken
Oud 4 december 2018, 15:50   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, maar de wetgever luistert normaal wel naar experts die hen kunnen helpen in materie waarin die experts beter zijn dan de wetgevers zelf. Of naar mensen uit het veld die, in tegenstelling tot de wetgever, dagelijks met de materie geconfronteerd worden.
Ik kan je 100 experts noemen die Marrachech als uiterst positief zullen aanbevelen.
Ik ken je 100 experts noemen die vinden dat onze Vlaamse frituren gesloten moeten worden, want zeer ongezond voedsel.
Dat de prijs van de diesel nog omhoog moet.
...

Ik zeg niet dat politici "beter" zijn dan experts, maar wel dat democratie steunt op verkozenen, die rekenschap moeten afleggen bij volgende verkiezingen.
En dat eenderwelk ander systeem, binnen de kortste keren, de gewone mensen nog zuurder zal doen opbreken dan met de gewone parlementaire gang van zaken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden