Los bericht bekijken
Oud 28 november 2011, 08:51   #56
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Inderdaad. Ik heb wel een paar goud ETF's sedert een paar jaren maar voel me daar niet honderd procent mee op mijn gemak.

Wellicht heb je ook al gehoord dat er vrij veel Tungsten vals goud in omloop is. Na alle fraude die we de laatste jaren gezien hebben acht ik alles mogelijk.

Hugo Chavez, die laat nu zelfs 85% van Venezuelas goudreserves fysiek overbrengen naar Venezuela. Zeer slimme zet.

Chavez repatrieert Venezuela's goud reserves
Ja, van die fraude heb ik al vernomen; Is men er in China niet achter gekomen dat de VS hen valse baren heeft geleverd? ( ironisch dat de koploper in copiëren en nepproducten dit voorgeschoteld krijgt )
De fraude met Wolfraam ( = Tungsten ) zal m.i. alleen opgaan voor baren van meer dan 100 gr. Het heeft immers een witte kleur en moet dan ingekapseld worden door echt goud. Met een baartje van 100 gr zal het moeilijk gaan gezien dit niet groot is in volume. Dus best in kleine baartjes kopen of in de vorm van de gekende munten zoals de Krugerrand.

Dat Chavez ook eerst maar eens een paar gaten in zijn goud boort om te zien of het boorsel wel geel blijft.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 28 november 2011 om 08:52.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden