Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2019, 20:24   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

ik denk niet dat NVA tegen een bepaald type kilometerheffing is. Een heffing per, kilomter voor een oldtimer bvb die maar 1000km per jaar rijdt is best tedoen..

Het gaat volgens mij over de discussie of een kilometerheffing het fileprobleme kan oplossen... of moet de kilometerheffing ook nog eens extra taks rekenen voor een vervuiling ?
Voor zover ik het nva standpunt begrijp, want ik ben natuurlijk nva niet, dan is die 'slimme' heffing op file in theorie een heffing van 0.5euro per km zodanig hoog dat ze een dagelijkse file van 20.000 auto's naar aalst belast met 10 euro, of 200.000euro per dag x 200 dagen 40miljoen oplevert, zonder dat er daar één vooruitzicht is dat dit geld dan effectief geinvesteerd wordt in wegenbouw...


je moet je ook eens afvragen: moet elke auto uitgerust worden met een kilometerheffing software gps als het idee gewoon is dat de snelwegen kilometers vooral moeten belast worden... Dan is het 'nummerplaat netwerk' op zichzef al krachtig genoeg om daar een stevige belasting op te heffen...

Je moet je ook afvragen: heeft het zin om een peperduur monopolie van een firma met kilometerheffing te installeren, als het doel gewoon is om mobiliteit van een auto bij te houden. Anderzijds zegt het bewegen van een GSM niet of een auto rijdt of dat je meerijdt met een auto. Zo'n systeem gaat sticken van de fouten...

Moet een GPS ook als een bigbrothernetwerk bovenop het nummerplaatnetwerk nog eens iedereen gaan traceren en whereabouts gaan loggen, en kan de overeheid wel garanderen dat die informatie niet gaat gebruikt worden door de politie tegen u ? Een verplicht verzamelen van informatie is geen vrijgeleide om zo politiniole research te doen die dan lekt naar de pers, waar bvb zoals een bernard tapis de whereabouts gebruikt worden om uw carriere te kraken. Misschien ten onrechte in dat geval, maar qua schending van privacy is wel heel wat mogelijk op die manier

ik denk persoonlijk dat je zo'n heffing wel kan doen, als ze precies geinvesteerd wordt , zodat elke filetaks leidt tot meer capaciteit... en vooral tot het oplossen van de bottleneck die de file veroorzaakt

Een filebelasting zou ook moeten duwen naar oplossingen. Mensen moeten niet naar OV geduwd worden maar naar 'carpooling met drie bvb'
Als je met drie in een auto zit heb je 2 auto's van de weg gehaald; Als iedereen het doet halveert de file, verdubbelt de mobiliteit, en win tiedereen erbij. Dus een carpoolstrook of zoals in Wallonie nu voorgesteld is geworden (weet niet of het al uitgerold is en ingevoerd) is veel interessanter voor mobiliteit te bevorderen dan elke beklemmende oplossing

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juli 2019 om 20:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden