Discussie: BUB en B-plus
Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2005, 05:33   #19
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Sorry, maar zo'n ideologische spreidstand vind ik niet aanvaardbaar. De BUB is geen gematigd unitaristische partij, het unitarisme is haar core-bussiness en het federalisme haar antipode.

De voorzitter en een aantal prominente leden verketteren geregeld het federalisme als een door en door verrot, verwerpelijk systeem, een uitvinding van separatisten, een tussenstationnetje naar de totale splitsing, een speeltuin voor politici die zichzelf meer niveau's creëerden om meer functies te kunnen invullen...

En met zo'n mensen kan jij je in één partij verzoenen? Als ik morgen lid word van een vereniging ter bevordering van het federale België en ik bazuin dat overal uit, is mijn tijd bij de N-VA wel afgelopen. Consequentie heet dat.
BUB telt meerdere leden die voorstander zijn van een federaal België. Mensen die het separatisme ten gronde verwerpen, kunnen zich terugvinden in een partij zoals de BUB. Momenteel bestaat er geen andere partij waar ik mezelf goed bij zou voelen. Als morgen een meerderheid van de RvB van BUB een probleem zou hebben met mijn standpunt, dan trek ik mijn conclusies.

En om eerlijk te zijn Rik, wat jij denkt kan me eigenlijk volledig gestolen worden.
Kim is offline