Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2014, 15:25   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.express.be/joker/nl/platd...kig/130038.htm

Wat ik altijd al instinctmatig heb geweten is bij deze bevestigd, kinderen maken niet gelukkig.
"Instinctmatig heb geweten..."

gniffel

Je hebt daar ook eens een artikeltje gelezen en direct wordt je "instinct bevestigd." Voor een hypochonder kun je best grappig zijn.

Citaat:
Het is een mythe dat één of meerdere kinderen een blijvende impact op 'geluk' zouden hebben.
Dat is helemaal geen mythe, want slechts weinig mensen beweren dat kinderen sowieso "een blijvende impact op geluk zouden hebben". Ik heb geen idee waar je dergelijke gedachten vandaan haalt.

Citaat:
Je moet maar kijken naar mensen met kinderen, je moet ze maar leren kennen, je moet enkel maar met hen praten om te weten dat het een feit is dat je daar niet gelukkiger van wordt.
Uitzonderingen niet te na gesproken is er geen enkele ouder die zijn kind niet doodgraag ziet en niet door het vuur zou gaan voor hun kinderen. Liefde heet zoiets. Iemand doodgraag zien is een vorm van geluk.

Citaat:
Niemand heeft mij ooit een rationele uitleg kunnen geven over hun persoonlijke motieven om kinderen te krijgen (buiten wat gelul over voortplanting en zogezegd geluk en persoonlijke verandering (wat ook hoogst twijfelachtig is)). Je bent gewoon de zoveelste meeloper die kinderen wil of heeft.
Allez vooruit, mensen die zich voortplanten - samen met het overlevingsinstinct is de voortplantingsdrift de meest natuurlijke drift die er bestaat - zijn eigenlijk gewoon "meelopers."

De kip die een ei legt en de leeuwin met welpen zullen ook wel meelopers zijn, jouw redenering volgend.

Fascinerend inzicht.
kiko is offline   Met citaat antwoorden