Los bericht bekijken
Oud 23 november 2016, 11:56   #92
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is al erg genoeg dat het Fries een formele status heeft, ofschoon een Germaanse taal.
Als rechtgeaarde volksnationalist - een woord dat ik zelden gebruik - begrijp ik niet dat ge de Friezen hun Fries niet gunt...
Alle Friezen spreken trouwens ook Nederlands, het is daar een en/en-situatie en geen of/of. Wat is dan het probleem ?
Hoe Fries is Friesland trouwens ? Is Fries er de voertaal in het onderwijs ? Zijn er alle media uitsluitend in het Fries ?
M.a.w. In welke mate wordt er afbreuk gedaan aan het Nederlands; in welke mate is de keuze voor Fries er één tegen Nederlands ?

En ik die dacht dat gij een Friezenvriend waart te oordelen over uw post over Oost-Friesland dat helaas gescheiden is van de rest...

Citaat:
Voor mij geen Franse taal, dat zou een overwinning voor de terroristen van 1830 zijn.
Welke taal werd gesproken in het parlement van het VKN denkt ge...?
Was dat niet de taal van Willem I , het Frans dus...?

Het systeem dat momenteel toegepast wordt in de parlementen der Zuidelijke Nederlanden én Europa is daarentegen toch logisch. Ook hier begrijp ik uw weerstand daartegen niet.

De terroristen van 1830 hébben reeds twee eeuwen hun overwinning op zak met als prijs Brussel, én uiteraard de fatale scheiding der Nederlanden.
Mijn model vormt nu net het terugdraaien van de overwinning door scheiding.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2016 om 12:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden