Los bericht bekijken
Oud 9 september 2017, 00:14   #16375
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het irrationeel gedrag ligt minstens evenzeer aan uw kant. Rationeel gedrag immers betekent minstens ook dat men onderzoekt.
Deze laatste zin is betekenisloos.
Ik denk dat u wetenschappelijk onderzoek en rationeel gedrag met mekaar verwart.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dingen checkt. Botweg dingen ontkennen zonder ze grondig te hebben bestudeerd, is één van de schoolvoorbeelden van irrationeel gedrag.
met rationeel of irrationeel gedrag heeft dat niets te maken . Ik heb ook nooit grondig onderzocht of waarzeggerij werkt. En toch weet ik dat het nonsens is. U hebt ook nooit grondig wetenschappelijk onderzocht of de aarde een bol is, en toch weet u dat de aarde niet plat is, zoals veel mensen tot op de dag van vandaag beweren. (Allez, ik veronderstel toch dat u denkt dat de aarde niet plat is, want nu ben ik niet meer zeker ...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat deden de streng-gelovigen vroeger ook. Ze zochten niets. Alles was te vinden in de bijbel.
Man! Dit is feitelijk NIET WAAR! Weet gij hoeveel opgravingen men heeft gedaan in Israel om toch maar te bewijzen dat het OT geschiedkundig waar is? Ongeveer elke steen is ondertussen opgegraven..... Om tot het besluit te komen dat het OT geen geschiedenisboek is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Sommige islamieten denken dat nu nog voor wat hun geloof en de koran betreft. Ze onderzoeken niets. En u onderzoekt m.b.tot dit onderwerp ook maar bitter weinig.
Uw vergelijking is gewoon debiel!

Ik geloof in niets! Niet in opperwezens, niet in aliens! Gij moet met bewijzen komen! wat gij mij verwijt is het toppunt! Gij wilt blijkbaar dat ik bewijzen ga zoeken om uw geloof te bewijzen. Hebt gij geen enkel schaamtegevoel?? Zoudt ge zelf die inspanning niet doen? Toppunt van lammigheid!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden