Los bericht bekijken
Oud 10 april 2017, 08:23   #178
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Zoals iemand zei in dit topic: de aversie voor de beurs en risico van de modale Vlaming is legendarisch en achterlijk tegelijk.
Ze zitten als halve wilden achter het stuur, elke dag hun leven te wagen op sommige wegen, sommige doen dat zelfs nog onder invloed. Maar een wel doordachte belegging doen? Ho maar! We zijn niet zot hé!

Nog zo'n dooddoener is dat "de beurs is te risicovol, ik beleg liever in vastgoed" Ik stel voor dat we die paljassen die dat zeggen eens sturen naar Dublin of Madrid, of naar de US bij diegene die de vastgoedcrisis goed gevoeld hebben. Vastgoed kan zijn waarde hebben in een investeringsportefeuille, maar weet dat het uiteraard direct op grote bedragen gaat, dat er zéér weinig liquiditeit in die markt is (je kan je huis niet van vandaag op morgen snel verkopen), dat er veel extra kosten bij komen kijken, dat er ook veel verplichtingen en risico's aan verbonden zijn in geval van verhuren etc etc

Ik heb voor mezelf eens de rekening gemaakt: ik dacht er ook over na om in fysiek vastgoed te investeren, maar ik heb er vanaf gezien. Mijn gespreide investeringsstrategie legt mij geen windeieren, au contraire, ze brengt veel meer op dan wat ik uit vastgoed zou halen, én ik kan er op elk moment van elke dag vanaf geraken, vanop elke plaats ter wereld (mits internet) Naast mijn eigen actieve aandelenbeleggingen (allemaal normale, stabiele, grote bedrijven met een goed product en een goede balans) heb ik ook zo'n automatisch spaarplan bij keytrade lopen met meer defensieve fondsen, waar ik iedere maand een bedrag in stort en laat beheren door de grote fondsenmaatschappijen. Ook daar klop ik de beursindexen.

Wie elke week 30min tijd vrijmaakt om wat te lezen en kennis bij te spijkeren kan perfect zelf actief beleggen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden