Los bericht bekijken
Oud 18 augustus 2010, 17:22   #1
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard Flash flash flash Jean Luc Dehaene wil president van Congo worden!!!

Citaat:
Congolese oppositielid Tshisekedi stelt zich kandidaat voor presidentsverkiezingen
Het Congolese oppositielid Etienne Tshisekedi wa Mulumba heeft zich kandidaat gesteld voor de presidentsverkiezingen van november 2011 in DRC. Meer algemeen is zijn partij, de Union pour la Démocratie et le Progrès social (UDPS), van plan op te komen bij de hele reeks verkiezingen die tussen nu en 2013 nog georganiseerd zal worden.

"Ja, ik stel me kandidaat voor de verkiezingen van volgend jaar", stak de 77-jarige Tshisekedi van wal op een persconferentie in Brussel. Tegelijk riep hij de "strijdlustigen" van zijn partij op zelf ook te kandideren voor de verschillende verkiezingen die nog zullen volgen. De stembusslagen van 2006 en 2007 deed hij af als een "maskerade".

Medische verzorging
Tshisekedi eist voor zijn partij ook een plaatsje in de Onafhankelijke Nationale Electorale Commissie (CENI), die instaat voor de organisatie van de hele verkiezingscyclus (presidentieel, wetgevend, provinciaal, lokaal, voor de senaat en voor de gouverneurs). In die commissie zijn traditioneel drie zitjes voorbehouden voor de oppositie.

Tshisekedi verblijft al verschillende maanden in ons land voor medische verzorging. Hij is nationaal voorzitter van de UDPS, die in 1982 werd opgericht als oppositiepartij tegen Mobutu Sese Seko. (belga/ddh)

tshisekedi? ik denk het niet. kijk eens naar die vent. dat is overduidelijk onze Jean Luc dehaene die gewoon bruine schoensmeer op zich gedaan heeft.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 18 augustus 2010 om 17:23.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden