Los bericht bekijken
Oud 6 november 2017, 07:52   #44
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Laten we eerst eens definiëren wat bewustzijn in sé is en dat laat ik met graagte over aan ene Brian Josephson, theoretisch natuurkundige die op 33-jarige leeftijd in 1973 met Leo Esaki en Ivar Giaever de Nobelprijs voor de Natuurkunde mocht ontvangen.

Hier alvast ’n korte samenvatting van z’n publieke lezing in de University of Cambridge:

“The problem of how life came into existence is a major challenge for biology. I shall argue for an explanation involving the idea that a more elementary form of life, not dependent on matter, existed prior to the big bang, and evolved at the level of ideas in the same way that human societies evolve at the level of ideas. Just as human society discovered how to use matter in a range of technological applications, the hypothesised life before the big bang discovered how to organise energy to make physical universes, and to make fruitful use of the matter available in such universes. In addition, our various creative abilities are in part expressions of aspects of this original life.”

https://sms.cam.ac.uk/media/871489

Bij deze worden degenen die het onderwerp in de OP en mijn reactie daarop als ‘nonsens, flutpraat, belachelijk en blabla’ bestempelen – zonder evenwel uit te leggen waaróm dat zo zou zijn -, vriendelijk uitgenodigd om dat eveneens over bovenstaande hypothese te doen.
Ik ben benieuwd.
Bevat dit een definitie van het zelfbewustzijn? Ik ben er zeker van dat je dit dan even graag neerschrijft. Ik lees geen lange teksten en kijk niet naar video's van langer dan 2 minuten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden