Discussie: De revolutie
Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2004, 09:31   #60
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Antwoord jij dan ook eens op mijn voorstel om Cuba met Haiti te vergelijken...
Waarom met Haiti, waar het politieke klimaat al jarenlang onrustig is?

Waarom niet met de Virgin Islands, Puerto Rico, de ex Conch Republic (Key west ), de Bahamas, Barbados etc.

Cuba heeft zo zijn voor en nadelen als derde wereld land. Ik wil er gerust nog eens met u naartoe gaan, het is ambetant omdat ik er van de VS uit niet rechtsreeks naartoe kan vliegen, maar we kunnen een stopke maken in Cancun, Mexico, nog zo'n stadje om mee te vergelijken.

Het toeval wilt dat ik veel contact heb met Cubanen omwille van mijn woonplaats (Florida). De meeste Cubanen die ik ken hebben geen goed woord over voor Castro, en vinden dat ze het pakken beter hebben als in cuba. Ze behoren in de VS nochthans niet echt tot de rijksten.
Het is een oneerlijke vergelijking omdat tegen Cuba een handelsembargo rust. Als er tegen Puerto Rico ook zo'n embargo was zou het wellicht niet rijker zijn dan Cuba. Castro doet het, gezien het embargo, nog zo slecht niet. Voordat Bush aan de macht kwam werd hij zelfs kapitalistischer. Het feit dat de dollar als munt aanvaard werd is daar het duidelijkste voorbeeld van. Want dat laat dan toch een beetje handel toe.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline