Discussie: Wat als ...
Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2012, 19:16   #13
Carnivore
Staatssecretaris
 
Carnivore's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 2.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik bedoel het niet verkeerd hoor. Naar mijn bescheiden mening lijkt het alsof u wel degelijk 'wijs' bent geworden

Da's mooi. En zeker als U het daarenboven nog eens neerschrijft.

Ik ben zeker niet wijs geworden, maar heb wel een beter inzicht vergaard en kan de boel een beetje beter, van op afstand bezien...
Maw, ik besef nu eens te meer, dat de mensen tegen wie ik idd een haat en wrok had, ook gespeeld worden en meedraaien in de maatschappij, zoals zij die ervaren vanuit hun leefwereld/standpunt en daarnaar ageren.
Het zou een hele lange draad worden, als ik die bedenkingen allemaal zou proberen uit te leggen.

In 't kort, ik heb een groter empathisch vermogen ontwikkeld.
En dat gegeven maakt het me (beter) mogelijk om te nuanceren en te relativeren.

Ik heb ingezien dat we �*llemaal geboren worden in een maatschappij, zoals ze op dat ogenblik is en daarin moeten meedraaien.
Dat er voor quasi iedereen van alles van hogerhand beslist wordt en iedereen moèt maar akkoord gaan en zich inpassen.
Doe je dat niet, dan staan je er grote rampen te wachten.
Voor de ène is dat verlies van werk, voor anderen is dat een verstoting uit de familie.
Tot daar aan toe.
Tot je inziet dat diegenen die beslist hebben dat je zo of zo moet leven, dat niet altijd gedaan hebben, om jou en al de anderen zoals jij, een beter leven te geven, maar eerder om zelf aan de macht te kunnen blijven... Dat verandert alles natuurlijk. Vanaf dan begin je alles om je heen in vraag te stellen.

Dat is zo'n beetje wat ik meegemaakt heb, het afgelopen jaar. In een notedop. lol

edit : ik vermoed, voorlopig, dat ik 30 januari niet zal meestaken. hier leg ik een beetje uit waarom http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=87
__________________
Are we not savages innately destined to maim and kill?
blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible
our intelligence may progress at geometric rates
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!


Laatst gewijzigd door Carnivore : 18 januari 2012 om 19:18.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden