Discussie: Wat als ...
Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2012, 23:09   #20
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Wat als...

we (of ze) eens zouden beslissen, om ipv iedereen langer te laten werken, minder te laten verdienen (cfr kleinere pensioenen e.d.) en meer te laten betalen voor zowat alles, teneinde de crisis het hoofd te bieden,

eens zouden bedenken om ièdereen half-tijds te laten werken?
Tegen ongeveer een 3de van je huidige loon.
En je mag bijwerken in je vrije tijd. Niet in 't zwart. Maar een 2de job, mag indien je dat wenst.

Dan kan men voor elke persoon die nu werkt er twee aan de bak helpen.

Dan is de werkeloosheid toch ineens opgelost? Men gaat zelfs een hoop vacatures niet kunnen invullen.
De staat heeft dubbel zoveel belastingsinkomsten en de economie groeit terug want meer mensen hebben geld om uit te geven.

In de optiek van 'niet leven om te werken, maar werken om te leven' heeft elk individu meer tijd om met de zaken bezig te zijn, die hij of zij echt belangrijk vindt zoals gezin, hobby's of weet ik wat.
(Diegene die nu al gaan steigeren bij het idee alleen al, zijn waarschijnlijk diegenen die �*l hun geld al nodig hebben om rond te komen.
Die kunnen dan gaan bijwerken tot ze terug op hun 4/4 loon zitten of herbronnen mbt hun financiele toestand waarin ze zich hebben laten meeslepen.)

Tevens heb je een hele boel mensen die ineens wel werk kunnen vinden en aan wie de staat geen dop- of andere steungelden moet geven. Dus daar winnen we weer. Want ik kan moeilijk geloven dat het grootste deel van onze doppers dat uit tamzakkerij en parasitisme doen.



Ik zie niet in waarom onze regering(en) die denkoefening niet maken of willen maken.
Of is m'n gedachtengang zo verkeerd? Ik ben me terdege bewust dat ik geen econoom ben, noch een slim mens en waarschijnlijk zie ik het hele plaatje niet. Maar mij lijkt bovenstaand idee toch wel ok.

Laat jullie redeneringen hieromtrent maar komen.
Natuurlijk kijk ik vooral uit naar reacties van de PatrickVe's, Nierika's, Sfax'en onder jullie!
Mijn programma : Voor een aangenamere leefwereld.
Iedereen halftime, maar fulltime betaald.
Pensioen op 50 jaar.
Medische kosten gratis.
Iedereen 6 weken betaald verlof + 13 de maand.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden