Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2017, 01:59   #7044
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb een link gepost maar de officiele website. Daar kan je zwart op wit lezen dat de meeste studenten niks, of bijna niks betalen om aan Harvard te studeren. En vergeet niet dat in het inschrijvingsgeld pok kost en inwoning zit...
65000 $ per jaar kan een gewone mens niet betalen. Dat wil zeggen dat een studie van gemiddeld 5 jaar hen 2 huizen kost.
En zoals ik hierboven al zei, inderdaad er zijn veel studenten met beurzen, uit de hele wereld, omdat dit inderdaad zeer goede universiteiten zijn. Behalve genieën kunnen enkel rijken daar studeren.
Overigens studeren er ook veel Chinezen, de Chinese overheid financiert hun meest brilliante studenten om daar te studeren.
Maar er studeren ook veel studenten uit Saudi-Arabië, etc. die daar enkel kunnen studeren omdat papa een prins of fils �* papa is, die halen het niveau (volgens mij maat) naar beneden.

Het Belgische systeem, waarbij studenten ongeacht hun afkomst en ook zonder dat ze genieën zijn, een goede opleiding kunnen volgen, is natuurlijk superieur. Maar België is maar een klein land, toch, relatief gezien, doen Belgische universiteiten het heel goed.
tomm is offline   Met citaat antwoorden