Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2021, 20:52   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, er zijn plaatsen waar niet cash kan worden betaald, zoals ik verneem in de kringwinkel.
Je kan ook daar altijd, maar sommige kassiers pogen je dat wijs te maken en dan moet je je niet laten doen en hen wijzen op het feitelijke argumentloze en ook tegenstrijdige van het corona excuus dat ze pogen. Begin vorig jaar heeft de ECB in een publicatie gesteld dat cash geld geen verhoogd risico inhoudt. Dat zeg ik dan. En ik wijs op de tegenstrijdigheden: koopwaar raken ze aan en maken daar geen probleem van, maar bankbiljetten enof munten, wel.
Kijk bvb naar Colruyt met zijn jobcreatie door kassa's niet te voorzien van lopende banden. De kassiers moeten elk product lang vasthouden en X keer ronddraaien om de barcode te vinden en dan nog organiseren in een tweede kar. Terwijl bij een lopende band dat enkel kort is en hoogstens 1 keer te draaien, terwijl de klant zelf de boel terug inlaadt in dezelfde kar. En dat zijn dan nog de grootste probleemmakers rond cash betalen, 10 jaar terug al was er daar eens een kassier die me belerend vroeg waarom niet elektronisch en ik kortaf antwoordde dat ik dan door geen panne kon gehinderd zijn van te kopen. Je zag aan zijn gezicht dat hij discussie graagte had gehad, maar dat antwoord veegde dat er zo van.
Corona werd gewoon aangegrepen als VALS excuus om cash betalen een volgende stamp te kunnen geven, net als het evenzeer als VALS excuus werd gehanteerd om burgervrijheden verder in te perken, om de uitkeringen OEI SORRY lonen van superhelden staatspersoneel omhoog te krikken enz
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden