Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2014, 16:32   #85
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur
 
plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Eerlijk wereld, heb je nu echt een legalisering nodig om eentje op te steken?
U rookt het al eens niet! Waarom dan zo'n pleidooi en actie?
Pure interesse hoor
Omdat ik niet geïnteresseerd ben in cannabis als product. Het heeft mij jaren koud gelaten of het gelegaliseerd is of niet, maar door omstandigheden ben ik er veel over beginnen lezen en dan de voor- en nadelen van legaliseren gaan afwegen op alle niveaus. Gaandeweg ben ik het misdadige van cannabis gaan verbieden gaan inzien. Ja, ik vind iedereen die tégen legalisatie is eigenlijk iemand die medeplichtig is aan het ontstaan van misdaadbendes en waarom? Om een relatief onschuldig product te gaan verbieden, met alle gevolgen vandien.

Dat kost handenvol geld en brengt niets op en gaat bovendien in tegen het zelfbeschikkingsrecht van individuen. Moreel compleet verwerpelijk dus.

Misschien steek ik er eentje op als het gelegaliseerd is, maar ik heb geen zin om mijn geld aan "jongerenbendes" te geven, geen zin om naar Nederland te gaan of om plantjes in mijn hof te zetten waardoor een jaloerse buur een oude vete zou kunnen beslechten. Bovendien ben ik best tevreden met mijn wijntje, ook al weet ik dat alcohol slechter is, maar ik doe het verstandig. Kan ook zijn dat ik het nooit probeer, misschien eens op cirytrip in Amsterdam...
plǝɹǝʍ ǝp is offline