Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2024, 23:11   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uit een analyse blijkt dat er alleen al in de heenronde bij 40 penalties iemand te vroeg inliep. Geen enkele keer werd de strafschop hernomen.
Dus hadden ze de goal van de inlopende Sor gewoon moeten goedkeuren. Wat scheids Verboomen ook eerst deed.

Dus dat was eigenlijk geen clean error van scheids Verboomen en hoefde de VAR niet tussen te komen. Wat oud-scheidsrechter #Gumienny ook analyseerde.

Maar de VAR wou zich absoluut bewijzen voor Anderlecht, hela Anderlecht mocht niet 0:1 achter komen hé.
Citaat:
# https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231224_93470598

ANALYSE. Serge Gumienny: “Wilde VAR Boterberg zich bewijzen? Blijf toch van die penalty’s af

Zondag 24 december 2023 om 10:38

Dat KRC Genk die penalty in Anderlecht moest hernemen, gaf het Referee Department zaterdagavond al toe. Maar moet deze wedstrijd nu ook herspeeld worden? Onze huisref Serge Gumienny oordeelt van wel: “Als Genk klacht indient, zal dit voor 90 procent zeker gebeuren.”

“Over die strafschopfase is het reglement zeer duidelijk. Als een speler van de aanvallende ploeg en eentje van de verdedigende allebei de zestienmeter binnenlopen voor er is getrapt, moet die penalty sowieso hernomen worden. Dan maakt het zelfs niet uit of die elfmeter gescoord wordt.”

“Hier was dit duidelijk het geval. Want op het moment dat Yira Sor de zestien binnenloopt, staan daar ook al twee Anderlecht-spelers. De penalty had dus hernomen moeten worden, zoals scheidsrechter Nathan Verboomen eerst floot. Maar de VAR - Jan Boterberg - draaide die beslissing terug en ging zo in de fout.”

“We spreken hier over een scheidsrechterlijke dwaling. Oftewel: de zwaarste fout die een scheidsrechter kan maken. Het gaat hier niet over een rode kaart of een buitenspelfase, die een ref verkeerd geïnterpreteerd heeft. Want daarover kan je altijd discussiëren. Bij deze fase is dat niet het geval. In het reglement staat zwart-wit neergeschreven wat er moest gebeuren.”

“Daarom geloof ik dat - als KRC Genk klacht indient - deze wedstrijd herspeeld zal worden. Hoe groot ik die kans acht? Toch wel 90 procent. Daar heeft Genk volgens het reglement ook recht op.”

Blijf van penalty’s af

“Wat ik jammer vind, is dat al deze heisa perfect vermeden kon worden. Want waarom blijft de VAR niet gewoon van die eerste strafschopfase af? Als hij het doelpunt van Sor gewoon had goedgekeurd, had daar niemand wat van gezegd. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de VAR daar ingrijpt, zeker omdat Sor slechts met één voetje in die halve maan staat. Wilde Boterberg te correct zijn, of wilde hij zich bewijzen? Ik weet het niet. Maar blijf gewoon van die penalty’s af.”
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 31 januari 2024 om 23:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden