Los bericht bekijken
Oud 18 december 2002, 18:14   #30
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Thomas, ik ben me er ten volle van bewust dat de meeste progressieven, linksen, wereldverbeteraars, geiten wollen sokken adepten,... of hoe ze ook genoemd worden, dit doen uit oprechte bezorgdheid en goede bedoelingen, ook al zijn ze soms heeeeeeeel naïef.

Echter...met mooie idealen hoe het in een ideale wereld zou moeten zijn kom je er niet in op deze aardkloot...nu niet, en waarschijnlijk nooit niet.

Democratie, scheiding van geloof en staat, mensenrechten, anti-racisme, e.a. zijn allemaal Westerse uitvindingen om te beginnen. Ons denkkader is vrij uniek sinds ons ontstaan en verspreidt zich gestaag over de wereld, tot spijt van wie het benijdt. Ik voel me dus perfect aangepast en door de invulling, zeker de laatste decennia, van deze zaken hier in het Westen, voel ik dit geheel zelfs als superieur zowel geografisch als historisch. Dit in tegenstelling tot een aantal euro-pessimisten die niets liever doen dan alleen alles wat 'exotisch' is boven te plaatsen. (niet persoonlijk hoor)

Dit is de 'real world' en zolang ik mij, en ik weeg mijn woorden, bedreigd voel door het denkkader én het soort imperialistische en middeleeuwse godsdienst van een bepaalde aangroeiende groep mensen, en deze mensen doen globaal gezien ook niet de minste moeite om deze vrees weg te nemen, integendeel, dan voel ik mij gerechtigd om, desnoods preventieve, beschermingsmaatregelen te nemen. En wees gerust, een meerderheid voelt dit vandaag zo aan, gelukkig zou ik zeggen.

In elk geval, zoals ik in een andere thread al ergens zei, ik wacht nog steeds op een algemene zelfkritiek en afkeuring van uitwassen vanuit islamitische wereld voor al HUN misdaden door de eeuwen heen, zoals het Westen dit doet. Denk trouwens ook eens aan de wansmakelijke en beschamende vertoning in Durban waar het Westen (Europa dan toch ) op 'zijn buik' ging liggen terwijl de Arabische wereld als steeds arrogant en zonder enig schuldgevoel was.

Ik wacht ook nog steeds op een Koran e.a. geschriften, nieuwe en beschaafde versie (cfr. NT). Nu ga je misschien zeggen dat het niet aan mij/ons om te bepalen hoe de Islam eruit ziet? Goed, maar in de huidige versie 'lust ik er dus geen pap van'.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden