Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2018, 20:43   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Het onderwerp even terug opentrekken want men wist haalde het weer even op te halen me dunkt.

Nog meer dan 140 ‘Belgische’ kinderen in voormalig IS-kalifaat

Citaat:
In het voormalige IS-kalifaat in Syrië en Irak leven momenteel nog meer dan 140 kinderen van mogelijke Belgische origine. Dat zegt Paul Van Tigchelt, de topman van het Ocad.
Gelukkig dat men schrijft in het artikel: van mogelijke Belgische origine

Dat men die kinderen in een slachtofferrol duwt dat is tot op bepaalde hoogte terecht maar de keerzijde van de medaille moet ook bekeken worden.

Hoe zijn die kinderen daar gekomen? (ouders?)

Welke trainingen hebben bepaalde 'oudere' kinderen genoten?

Citaat:
Van Tigchelt gaf ook aan dat ongeveer 410 volwassen Belgen of personen die in België verbleven hebben naar de conflictzone in Irak en Syrië vertrokken zijn.
Is dat niet een beetje de problemen zelf gaan zoeken geweest?

Moeten we de zorgtaak voor die 'kinderen' niet overlaten aan Syrië en Irak zelf?

Wie zal er voor de kinderen zorgen?

In sommige gevallen moet de steen niet geworpen worden naar die 'kinderen' toe maar naar de ouders dacht ik.

Citaat:
Neen, niemand wil de Belgische IS-strijders terug. Maar wat met de 115 IS-kinderen die in Syrië en Irak zijn ?*achtergebleven? En – vooral – waar zijn die gebleven? Tot nader order lijken ze in rook te zijn opgegaan.
Wordt naar alle waarschijnlijkheid nog vervolgd
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline